poniedziałek, 20 stycznia 2020

A może tak... Sprawdzian w domu?

      Pracuję jako nauczyciel języka polskiego od ponad sześciu lat. Nie wiem, czy to długo, czy krótko - już tyle, by rzadziej słuchać tekstów typu: "Zobaczysz za parę lat, tobie też nie będzie się chciało", ale jeszcze nie tyle, by się one nie zdarzały. To też na tyle krótko, by nie mieć wypracowanych rozwiązań na kolejnych X lat (zaczynam wątpić, czy takie istnieją) i by ciągle poszukiwać. Ba, moja opinia na tematy związane z edukacją zmieniła się w ciągu ostatnich dwóch lat tak diametralnie, że jestem zupełnie innym nauczycielem. 
      Jednym z tych elementów są prace klasowe. Byłam bardzo przywiązana do tradycyjnej formy. Teraz idę w zupełnie innym kierunku. Wypróbowałam już prace klasowe z notatkami, odwróconą pracę klasową, taką z pytaniami, które zadali sami uczniowie... Postanowiłam pójść o krok dalej i przygotować sprawdzian, który uczniowie uzupełnią w domu! Oczywiście nie mogło to być odtwórcze przepisywanie informacji, bo nie miałoby to żadnego sensu. Doszłam do wniosku, że warto połączyć to z kompetencjami cyfrowymi. 



      
Uczniowie otrzymali więc sześć zadań z mitologii greckiej: uzupełnienie quizu, stworzenie mema, komiksu, rysunku, zrobienie zdjęcia czegoś, co jest współczesnym nawiązaniem do mitologii greckiej oraz napisanie krótkiego tekstu na temat tego, która historia przedstawiona w mitologii jest najbardziej interesująca. Zadania digitalne do granic możliwości (wykorzystałam Quizizz, Padlet i MakeBeliefsComix), ale (co dla mnie najbardziej ekscytujące!) wszystkie polecenia wygłaszają postaci z mitologii! To Hera, Posejdon, Artemida, Herakles, Apollo i Hefajstos mówią uczniom, co mają robić! Wszystko dzięki Voki! 




       Zarówno polecenia, jak i aplikacje do wykorzystania oraz linki do padletów ukryłam pod kodami QR.



To bez wątpienia najciekawszy sprawdzian, który ułożyłam :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz